Passeport pour la science ouverte

Le Passeport pour la science ouverte est un guide conçu pour accompagner les doctorants à chaque étape de leur parcours de recherche, quel que soit leur champ disciplinaire. Il propose une série de bonnes pratiques et d’outils directement activables.

The Passport For Open Science is a guide designed to accompany PhD students at every step of their research career, whatever their disciplinary field. It provides a set of tools and good practices that can be directly implemented.

• 20/09/2021

La version numérique française de ce guide est disponible sur le site web du Comité pour la science ouverte. Vous pouvez le télécharger librement ici.
Ce guide, édité par le ministère de l’Enseignement supérieur, de la Recherche et de l’Innovation, a été réalisé par le Comité pour la science ouverte et l'Université de Lille.
Un premier tirage a été réalisé cet été. Des exemplaires imprimés sont à votre disposition à l'école doctorale.

The Passport to Open Science aims to raise the consciousness of doctoral students about open science and to provide them with advice and tools to put it into practice throughout their research process.
This guide, published by the Ministry of Higher Education, Research and Innovation, was produced by the Committee for Open Science and the University of Lille. It is intended for all doctoral students in France, in all disciplines..
More informations

English version is available here.